Kokios priežastys dažniausiai skatina įsigyti iPhone

Temos: 

Net „Apple Intelligence“ bei nauja „iOS“ išvaizda nėra pagrindinė priežastis dėl kurios įsigyjamas naujas „iPhone“. Dauguma „iPhone“ atnaujinimų įvyksta sugedus senam telefonui, o ne tada, kai „Apple“ išleidžia ką nors naujo.

„Apple“ WWDC 2025 buvo gausu pranešimų apie ateinančias naujoves. Bendrovė pristatė pernumeruotą „iOS“ ir naują operacinių sistemų dizainą. Nors WWDC apie tai daug nekalbėjo, „Apple“ su „Apple Intelligence“ daro didelę pažangą dirbtinio intelekto srityje. Tačiau vargu ar tai stipriai paveiks „iPhone“ pardavimus. Priežastis paprasta – „iPhone“ nebėra proveržis. Tai brandus produktas su ilgu atnaujinimo ciklu.

Dauguma naudotojų keičia savo telefonus dėl aparatinės įrangos gedimų, o ne dėl tokių prašmatnių funkcijų kaip dirbtinis intelektas.

Aparatinės įrangos nuovargis vis dar yra dažniausia priežastis skatinanti atnaujinti iPhone

„Consumer Intelligence Research Partners“ (CIRP) nagrinėjo „iPhone“ pirkimo duomenis. Naujausioje įmonės ataskaitoje, apimančioje 12 mėnesių laikotarpį, pasibaigusį 2025 m. kovo mėn., teigiama, kad 67 % „iPhone“ pirkėjų pakeitė savo įrenginius dėl tam tikro tipo įrenginio veikimo pablogėjimo ar gedimo. Tai 40 % tų, kurie atnaujino savo įrenginius dėl lėtesnio veikimo, akumuliatoriaus problemų ar ekrano pažeidimų. Dar 27 % buvo priversti pakeisti pamestą, pavogtą ar nebeveikiantį telefoną.

Priežastys skatinančios pakeisti iPhone

(12 mėn. duomenys iki 2025 m. kovo)
Šaltinis: CIRP

Tik 13 % pirkėjų kaip atnaujinimo priežastį nurodė tokias naujas funkcijas kaip geresnės kameros, patobulinti ekranai ar greitesnis veikimas. Mažiau nei 10 % minėjo tokius dalykus kaip operatoriaus keitimas, pasinaudojimas akcijomis ar telefono perleidimas kitam asmeniui.

Subrendusi rinka su laipsniškomis inovacijomis

CIRP užduoda klausimą: „Ar dirbtinis intelektas paskatins klientus pirkti naujus „iPhone“ telefonus?“ Atsakymas yra griežtas „ne“ ir taip buvo jau maždaug dešimtmetį, nors kai kurie analitikai manė kitaip. „Apple Intelligence“ savo pavadinimu egzistuoja dar visai neseniai, tačiau „Apple“ mašininio mokymo pastangos nebuvo priežastis atnaujinti sistemą nuo „Siri“ pasirodymo.

Prieš COVID-19 pandemiją dauguma „iPhone“ naudotojų savo įrenginius laikė maždaug trejus metus. Ši stabili tendencija pasikeitė 2021 m., kai agresyvūs mainų pasiūlymai ir išplėstos operatorių subsidijos lėmė įrenginių atnaujinimų paankstėjimą. Tuo laikotarpiu daugiau naudotojų savo telefonus pakeitė per dvejus metus, motyvuoti finansinių paskatų, o ne būtinybės. Tačiau nuo 2023 m. tendencija pasikeitė.

Naudotojai vėl pradėjo savo telefonus naudoti ilgiau, o tai rodo tiek pagerėjusį įrenginio patvarumą, tiek ekonominį atsargumą. Naujausi duomenys rodo neženklų grįžimą prie trumpesnių atnaujinimo ciklų. 2024 m. pabaigoje vis daugiau pirkėjų – 36 % – atnaujino savo telefoną dvejų metų laikotarpyje, palyginti su 31 % praėjusiais metais. Nors dauguma vis dar keičia savo telefonus dėl aparatinės įrangos gedimų, akcijos ir finansavimo sandoriai tyliai daro įtaką apsisprendimams. Šis pokytis rodo, kad įperkamumas ir patogumas gali paspartinti sprendimą atnaujinti telefoną net ir išsivysčiusioje rinkoje.

Lėtesnė keitimo tendencija yra išmaniųjų telefonų realybė šiais laikais. „iPhone“, kaip ir dauguma flagmanų, pasiekė tokį brandos lygį, kai kiekvienas metinis atnaujinimas labiau susijęs su tobulinimu, o ne su perkūrimu. Dienos, kai naujas kameros jutiklis ar lustas galėjo sukelti masinę ankstyvųjų atnaujinimų bangą, baigėsi. „Apple“ dirbtinio intelekto naudojimas atitinka šį modelį. „Apple Intelligence“ gali padėti platformai išlikti moderniai ir konkurencingai. Tačiau žmonės ne dėl to puola atnaujinti savo telefoną. Dauguma žmonių šias funkcijas patirs tik tada, kai galiausiai nusipirks naują telefoną, o ne todėl, kad bus priversti tai daryti.

Pažangios dirbtinio intelekto funkcijos gali padėti „Apple“ išlaikyti lojalumą, ginti rinkos dalį ir kurti vertę tiems, kurie naudoja naujesnius modelius. Tačiau persotintoje rinkoje, kurioje naudojama ilgaamžė įranga ir kainos yra aukštos, vartotojų elgesį formuoja būtinybė.

Apytikslis skaitymo laikas – 2 minutės.
Pasidalinkite straipsniu:
Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.