Buvęs „Apple“ dizaino vadovas Jony Ive aptarė savo dizaino filosofiją, komandos kultūros ir ritualų svarbą kuriant empatiškus produktus ir pasidalijo savo vizija, kad jo dizaino kolektyvo „LoveFrom“ siekis yra „nuoširdžiai kelti rūšį“ per apgalvotą dizainą.

Jony Ive, buvęs „Apple“ dizaino vadovas, 2025 m. „Stripe Sessions“ renginyje davė interviu, ką jis daro retai. Valandos trukmės pokalbio su „Stripe“ įkūrėju Patrick Collison metu buvo aptarta viskas – nuo pirmųjų įspūdžių Silicio slėnyje iki dizaino ritualų, kurie jį dešimtmečius formavo „Apple“ įmonėje, ir tai, kas šiandien skatina jo darbą.
Ive prisimena, kaip studentaudamas Anglijoje atrado originalųjį „Macintosh“, pavadindamas jį „dviračiu protui“, kuris atskleidė jo kūrėjų žmogiškumą ir vertybes. „Tai, ką gaminame, liudija apie tai, kas mes esame“, – sakė jis, apibūdindamas, kaip „Mac“ įkvėpė jį 1990-tųjų pradžioje persikelti į Kaliforniją.
Ive atskleidė, kad „Apple“ kompanijos viduje, dizainas yra tiek pat susijęs su kultūra, kiek su ir amatu. Jis prisiminė savaitinius ritualus, tokius kaip komandos pusryčiai, kai dizaineriai pakaitomis vienas kitam gamindavo maistą, ir darbo dienas, praleistas vienas kito namuose.
Ši praktika buvo ne tik draugiškumas, bet ir pagrindas kuriant produktus su empatija ir gyliu. „Kurkite daiktus vienas kitam“, – sakė jis, apibūdindamas, kaip asmeninis rūpestis komandoje dažnai virsdavo rūpesčiu vartotoju. Pokalbio metu Ive ne kartą pabrėžė savo įsitikinimą, kad dizainas turėtų būti grindžiamas rūpesčiu, aiškumu ir tarnavimu. Jis pasakojo, kaip valandų valandas skyrė, atrodytų, nereikšmingoms produkto detalėms, pavyzdžiui, kaip išvyniojamas įkrovimo laidas, siekiant perteikti meilę ir dėmesį vartotojams. „Dėkingumą galite išreikšti per tai, ką kuriate“, – sakė jis, cituodamas Steve Jobs.
„LoveFrom“ – dizaino kolektyve, kurį jis įkūrė palikęs „Apple“ beveik prieš šešerius metus, – Ive teigė, kad misija išsiplėtė, o vertybės išliko tos pačios.
Studijoje dirbama kuriant programinę įrangą, techninę įrangą, architektūrą ir su prekės ženklo kūrimu, įskaitant karaliaus Karolio karūnavimo tapatybę. Turėdamas daugiadisciplininę dizainerių, muzikantų ir tipografų komandą, Ive kiekvieną projektą mato kaip galimybę „nuoširdžiai pakylėti rūšį“ – frazę, kurią jis vartoja apibūdindamas gilesnę dvasinę atsakomybę už apgalvotą dizainą.
Pokalbyje taip pat buvo paliesta nenumatyta technologijų pasekmė, įskaitant susirūpinimą dėl socialinės žiniasklaidos ir dirbtinio intelekto inovacijų tempo. Ive teigė, kad nepakanka turėti gerų ketinimų – dizaineriai ir technologai turi prisiimti atsakomybę, kai produktai sukelia žalingas pasekmes. „Net jei esate nekalti dėl savo ketinimų, jei esate įsitraukę į kažką, kas tampa blogų pasekmių priežastimi – turite už tai atsakyti“, – sakė jis.
Dirbdamas „Apple“ Jony Ive sukūrė ne vieną ikona tapusį produktą:
- „iMac“ (1998 m.): Jo pirmasis reikšmingas indėlis, pasižymėjęs permatomu ir spalvingu dizainu.
- „iBook G3“ (1999 m.): Nešiojamasis kompiuteris, taip pat turėjęs permatomą korpusą.
- „iPod“ (2001 m.): Revoliucionavo skaitmeninių muzikos grotuvų rinką savo paprastu dizainu.
- „iMac G4“ (2002 m.): Pasižymėjo išskirtiniu dizainu, primenančiu stalinę lempą.
- „iPhone“ (2007 m.): Novatoriškas įrenginys, pakeitęs visą mobiliųjų telefonų pramonę.
- „MacBook Air“ (2008 m.): Pristatytas kaip „ploniausias nešiojamasis kompiuteris pasaulyje“ jo išleidimo metu.
- „iPad“ (2010 m.): Pažymėjo „Apple“ įžengimą į planšetinių kompiuterių rinką.
- „iOS 7“ (2013 m.): Reikšmingas „Apple“ mobiliosios operacinės sistemos pertvarkymas, pereinant prie plokštesnio dizaino.
- „Apple Watch“ (2014 m.): „Apple“ įžengimas į išmaniųjų laikrodžių kategoriją.
- „Apple Park“ (2017 m.): „Apple“ korporacijos būstinė, didelis architektūrinis projektas, kuriam jis vadovavo.