Apple iškelta byla suteikia vilčių kitoms iPhone vagysčių aukoms

Išmanieji telefonai yra mūsų skaitmeninės egzistencijos centras. Ne tik todėl, kad jie atveria duris bendravimui ir socialiniams ryšiams, bet ir dėl savo, kaip mūsų finansinio ir profesinio gyvenimo vartų, vaidmens. Pavogtas „iPhone“ gali įvairiais būdais pakeisti jūsų gyvenimą, tačiau dar sunkiau gali būti atkurti įrenginyje saugomus vertingus failus.

Apie bylą iškeltą „Apple“ dėl nepakankamos pagalbos naudotojo duomenų atkūrimo pastangoms rašo „The Washington Post“. Čia pasakojama apie „iPhone“ Michael Mathews, kuris iškėlė įmonei teisinę bylą JAV Kalifornijos šiaurinio rajono apylinkės teisme. Ieškovas siekia atgauti prieigą prie dviejų terabaitų duomenų, kurie yra jo „visas skaitmeninis gyvenimas, įskaitant jo šeimos gyvenimą“. Mathews taip pat siekia ir 5 mln. USD žalos atlyginimo.

Mathews, Minesotos technologijų įmonės vadovo „iPhone“ buvo pavogtas Arizonoje. Įrenginyje buvo ne tik jo asmeniniai duomenys, bet ir svarbi informacija, susijusi su jo mokesčių deklaracijomis ir profesiniais tyrimais. Pavogtas „iPhone“ buvo didžiulė nesėkmė, dėl kurios buvo uždaryta jo techninių konsultacijų įmonė. Nukentėjusysis teigia, kad nepaisant tvirtų nuosavybės įrodymų, „Apple“ atsisakė iš naujo nustatyti jo paskyros atkūrimo raktus, kad jis galėtų atgauti prieigą prie visų savo duomenų. „Taip Apple padeda įsilaužėliams vykdyti nusikalstamą veiklą“, – teigiama teismo skunde.

Kai pavagiamas jūsų iPhone?

Tokiais atvejais, kai „iPhone“ yra pamestas arba pavogtas, „Apple“ siūlo vartotojams nedelsiant pažymėti jį kaip „Prarastas“ (Lost) „Find My“ prietaisų skydelyje. Tai padarius įrenginys automatiškai užrakinamas slaptažodžiu ir sustabdomos visos mokėjimo kortelės ir leidimai programėlėje „Piniginė“ (Wallet).

„Apple“ taip pat siūlo įrankį, vadinamą „Pavogto įrenginio apsauga“ (Stolen Device Protection). Jis „Face ID“ arba pirštų atspaudų užraktu užrakina kai kurias užduotis susijusias su jautriais duomenimis, tokias kaip saugomų slaptažodžių ir banko kortelių peržiūra. Jis taip pat gali aptikti, ar įrenginys yra nepažįstamoje vietoje ir blokuoja tam tikrus veiksmus, pvz. „Find My“ stebėjimą, mokėjimo kortelių išjungimą ir prieigą prie slaptažodžių saugyklos.

„Apple“ paskyros prietaisų skydelyje vartotojai taip pat gali iš naujo nustatyti slaptažodį ir atnaujinti slaptą informaciją, pvz., patikimus telefono numerius, el. laiškus ir atkūrimo būdus. Tada vartotojai gali nurodyti nuotoliniu būdu ištrinti visus prarastame „iPhone“ saugomus duomenis. Tačiau tai yra baigtinis procesas, nes ištrinti duomenys negalės būti atkurti.

Kas toliau?

Daugelis naudotojų negali sau leisti ištrinti visų duomenų nuotoliniu būdu, ypač kai jame yra slaptų duomenų, susijusių su darbo, teisiniais ar finansiniais reikalais. Ir čia viskas tampa sudėtinga, nes „Apple“ nesiūlo universalaus būdo atgauti prieigą prie duomenų prarastame įrenginyje, nebent visų jų atsarginė kopija buvo išsaugota debesyje.

„Kokiu pagrindu galite saugoti savo vartotojų duomenis ir jų negrąžinti?“ – klausia advokatas ieškinyje, iškeltame prieš „Apple“. Kelias nebus lengvas. Įrodymų rinkimas ir jų teisinė peržiūra gali užtrukti iki aštuonių mėnesių, o po to bus priimtas teismo nutarimas, kurio „Apple“ privalės laikytis.

Tačiau net ir minėtos apsaugos priemonės nėra garantuotos, jei nukentėjęs asmuo veiksmų nesiima greitai. Vagis, nužiūrėjęs jūsų prieigos kodą, gali išjungti „Apple“ siūlomas apsaugos priemones: paskyra susieto el. pašto adreso ir išsamios atkūrimo informacijos pakeitimą, iš esmės užrakinant savininką nuo jo įrenginio.

Tai daugiau ar mažiau kelio pabaiga. „Jei prarasite atkūrimo raktą ir negalėsite pasiekti vieno iš savo patikimų įrenginių, būsite visam laikui atskirtas nuo paskyros“, – rašo „Apple“. Visi debesyje saugomi duomenys vis dar yra, tačiau, pasak ekspertų, „Apple“ tiesiog nusprendžia negrąžinti jų teisėtam savininkui, kurio „iPhone“ buvo pavogtas.

Nauja viltis?

Kita problema yra ta, kad ne visi „iPhone“ naudotojai žino apie tokias funkcijas kaip „Pavogto įrenginio apsauga“ (Stolen Device Protection) ir „Išplėstinė duomenų apsauga“ (Advanced Data Protection). Pastaroji, pavyzdžiui, užšifruoja visus „iCloud“ saugomus duomenis – įrenginio atsargines duomenų kopijas, pranešimus, užrašus, nuotraukas, priminimus, „Safari“ žymes ir balso atmintines.

Tai yra nuo galo iki galo (end-to-end) šifravimas, o tai reiškia, kad net „Apple“ negali taip iššifruoti taip užšifruotų duomenų. Taigi, jei jis įjungtas, o jūsų įrenginys pavogtas, vienintelis būdas duomenis atkurti – surasti pavogtą įrenginį arba imtis aktyvių veiksmų iki vagišius neatliko pakeitimų jūsų paskyroje.

Tai lenktynės su laiku ir sumaniu vagimi

Be tinkamo skaitmeninio sąmoningumo, „Apple“ skanduojamas privatumo principas dažnai trukdo atgauti duomenis jų teisėtiems savininkams. Vienintelis patikimas kelias – vietos teisėsaugos institucijų dalyvavimas arba ilga teisminė kova.

Nedaugelis gali sau leisti tiek vieną, tiek ir kitą kelią, tačiau naujausias ieškinys gali suteikti vilties. Pranešama, kad advokatas Jon Breyer, nagrinėjantis teisminę bylą prieš „Apple“, pasirinko beveik tuziną kitų klientų, susidūrusių su panašia situacija. Bus įdomu sužinoti, ar „Apple“ tiesiog sutiks padėti jiems visiems, ar, kas būtų dar geriau, sukurs tvirtesnę sistemą, padedančią „iPhone“ vagysčių aukoms.

Apytikslis skaitymo laikas – 3 minutės.
Pasidalinkite straipsniu:
Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Privalomi laukai yra pažymėti*

*