Aplikacijų diegimas iš alternatyvių programėlių platinimo platformomų Europos Sąjungoje

Jei gyvenate Europos Sąjungoje, galite įdiegti aplikacijas į savo „iPhone“, kuriame veikia „iOS 17.4“ arba naujesnė versija, ne vien iš „Apple“ aplikacijų parduotuvės „App Store“, bet ir iš atsirandančių alternatyvių „iOS“ programėlių prekyviečių.

Alternatyvios aplikacijų prekyvietės Europos Sąjungoje

Aplikacijas iš alternatyvių aplikacijų platinimo platformų gali diegti tik Europos Sąjungos gyventojai. Jūsų „Apple ID“ šalis ar regionas turi būti nustatytas vienai iš Europos Sąjungos šalių ar regionų ir jūs turite fiziškai būti Europos Sąjungoje.

Visoms alternatyviose aplikacijų platinimo platformose pasiekiamoms aplikacijoms taikomas „Apple“ notarizavimo procesas. Notarizavimas yra bazinė patikra, taikoma visoms aplikacijoms, neatsižvelgiant į jų platinimo kanalą, skirta užtikrinti platformos saugumo ir privatumo politiką ir siekiant išlaikyti įrenginio sistemos vientisumą. Taikant automatinę ir rankinę patikrą, notarizavimas padeda užtikrinti, kad aplikacijose nebūtų žinomų kenkėjiškų aplikacijų, virusų ar kitų grėsmių saugai, kad jos veiktų kaip numatyta ir nekeltų naudotojams rimto sukčiavimo pavojaus.

Programėlėms platinamoms alternatyviose aplikacijų platinimo platformose, „Apple“ netaiko aukštų „App Store“ verslo praktikos ir turinio standartų.

Daugiau informacijos apie alternatyvių aplikacijų platinimo platformų pasiekiamumą ir kaip jos veikia, rasite „Apple“ palaikymo svetainėje.

Kaip įdiegti alternatyvias aplikacijų parduotuves

  1. Norėdami rasti ir įdiegti alternatyvią aplikacijų parduotuvę, naudokitės savo „iPhone“, kuriame veikia „iOS 17.4“ ar naujesnė versija arba žiniatinklio naršykle.
  2. Norėdami įdiegti, bakstelėkite nuorodą.
  3. Prieš diegdami bet kurią alternatyvią aplikacijų parduotuvę pirmą kartą, pamatysite pranešimą, kurį turite patvirtinti. Atidarykite aplikaciją „Settings“ (nuostatos). Bakstelėkite pranešimą „Allow Apps From [kūrėjo pavadinimas]“ (leisti aplikacijas iš [kūrėjas]) aplikacijos „Settings“ (nuostatos) viršuje.
  4. Perskaitykite informaciją apie tai, kokias pasekmes alternatyvios aplikacijų parduotuvės diegimas turės jūsų „iPhone“, ir bakstelėkite „Allow“ (leisti) bei patvirtinkite savo pasirinkimą.
  5. Leidę diegti, sugrįžkite ir įdiekite alternatyvią aplikacijų parduotuvę, vykdydami ekrane pateikiamus nurodymus.

Kai kurie alternatyvių programėlių parduotuvių kūrėjai reikalauja įdiegti jų parduotuvės aplikaciją „Mac“ kompiuteryje ir tik jos pagalba galėsite įdiegti jų platformoje platinamas aplikacijas „iPhone“. Taip pat dauguma jų, norint naudotis jų alternatyvia aplikacijų prekyviete, reikalauja jų paslaugą prenumeruoti.

Kaip įdiegti aplikacijas iš kūrėjo svetainės

  1. Norėdami rasti aplikaciją, kurią norite įdiegti iš žiniatinklio, naudokitės interneto naršykle savo „iPhone“, kuriame veikia „iOS 17.5“ ar naujesnė versija.
  2. Norėdami įdiegti, bakstelėkite nuorodą.
  3. Prieš diegdami bet kurią aplikaciją iš kūrėjo svetainės, pamatysite pranešimą, kurį turite patvirtinti. Atidarykite aplikaciją „Settings“ (nuostatos). Bakstelėkite pranešimą „Allow Apps From [kūrėjo pavadinimas]“ (leisti aplikacijas iš [kūrėjas]) aplikacijos „Settings“ (nuostatos) viršuje.
  4. Perskaitykite informaciją apie tai, kokias pasekmes aplikacijos diegimas iš kūrėjo svetainės turės jūsų „iPhone“, ir bakstelėkite „Allow“ (leisti) bei patvirtinkite savo pasirinkimą.
  5. Leidę diegti, sugrįžkite ir įdiekite aplikaciją iš naujo, vykdydami ekrane pateikiamus nurodymus.

Pirkimai aplikacijose įdiegtose naudojantis alternatyviomis aplikacijų platinimo platformomis

„Apple“ neteikia palaikymo ne iš „App Store“ atsisiųstose ir įdiegtose aplikacijose įsigytiems pirkiniams. Iš kur atsisiuntėte konkrečią programėlę, patikrinti galite „Settings“ (nuostatos) aplikacijoje.

Jei reikia pagalbos įsigyjant aplikacijas, pirkinius aplikacijose ir prenumeratas, kreipkitės į alternatyvios aplikacijų parduotuvės arba aplikacijos kūrėją.

Aplikacijų iš alternatyvių aplikacijų platinimo platformų atnaujinimai

Kiekviena aplikacijų parduotuvė pati nustato, kaip naujinamos jos aplikacijos. Gali tekti rankiniu būdu atidaryti alternatyvią aplikacijų parduotuvę arba apsilankyti aplikacijos kūrėjo svetainėje, kad kiekvieną aplikaciją atnaujintumėte atskirai.

Jei alternatyvią aplikacijų parduotuvės programėlę ištrinsite arba ji nustos veikti, nebegausite iš jos įdiegtų aplikacijų naujinių.

Jei norite diegti aplikacijas, patvirtintas pagal Apple aplikacijų priežiūros gaires – naudokitės „App Store“

Jei norite naudoti aplikacijas, kurios atitinka visas „Apple“ programėlių priežiūros gaires, įskaitant „Apple“ privatumo, saugumo ir kokybės standartus – naudokite „App Store“. „iPhone“ nediegs alternatyvių aplikacijų parduotuvių arba aplikacijų ne iš „App Store“ be jūsų leidimo. Jei norite apsaugoti savo „iPhone“ ar šeimos nario „iPhone“, kad jame nebūtų galima diegti alternatyvių aplikacijų parduotuvių arba aplikacijų iš alternatyvių platinimo platformų žiniatinklyje – tai nustatyti galite pakeitę įrenginio tėvų kontrolės nuostatas.

Taip pat, atsisiųsdami aplikacijas iš „App Store“, galite kreiptis pagalbos į „Apple“ palaikymo tarnybą. Palaikymas teikiamas dėl aplikacijų įsigijimo, pirkimo aplikacijose, pirkinių bendrinimo su šeimos nariais („Family Sharing“ ) ir ne tik.

Aplikacijų iš alternatyvių platformų diegimas ir naudojimas keliaujant

Norėdami įdiegti aplikacijas iš alternatyvių programėlių patinimo platformų „iPhone“ – turite fiziškai būti Europos Sąjungos teritorijoje. Geografinė padėtis tikrinama įrenginyje, o jūsų tiksli vieta nėra bendrinama su „Apple“ serveriais.

Kol jūsų „Apple ID“ susietas su vena iš ES šalių ir jūs fiziškai jose gyvenate, programų prekyvietės funkcijos bus pasiekiamos.

Tačiau gali būti netikėta, kad jūsų tinkamumas gali būti atšauktas, jei sistema pastebės jūsų vietos pasikeitimus. „Apple“ teigia, kad trumpoms kelionėms taikomas „lengvatinis laikotarpis“, tačiau ilgiau nei 30 dienų viešint už ES rinkos ribų – prieiga prie alternatyvių programėlių prekyviečių bus atšaukta. Jei taip nutiks, negalėsite įdiegti naujų alternatyvių programėlių prekyviečių ir visos aplikacijos, kurias anksčiau įdiegėte iš alternatyvios programų prekyvietės, nebegalės būti atnaujintos. Turėsite grįžti į ES teritoriją arba ištrinti aplikaciją ir jos ekvivalentą atsisiųsti iš „Apple App Store“.

Kaip patikrinti iš kur atsisiųsta iOS aplikacija

Žemiau pateikta informacija apie tai kaip pažiūrėti aplikacijos šaltinį ir gauti pagalbos, yra paremta „Apple“ 2024 m. gegužės 13 d. paskelbta informacija, tačiau man, bent jau „iOS 17.6“, informacijos apie aplikacijos šaltinį išvysti nepavyko. Gal kitose „iOS“ versijose šis trūkumas bus pašalintas.

„Apple“ teigimu, norėdami peržiūrėti informaciją apie atsisiųstas aplikacijas, įskaitant programėlių parduotuvę arba svetainę, iš kurios jas atsisiuntėte, tai padaryti galite „iPhone“, kuriame veikia „iOS 17.4“ ar naujesnė versija, „Settings“ (nuostatos) aplikacijos pagalba.

  1. „iPhone“ atidarykite „Settings“ (nuostatos) aplikaciją.
  2. Slinkite žemyn ir palieskite norimos patikrinti aplikacijos pavadinimą.
  3. Skiltyje „App Marketplace Information“ (aplikacijų parduotuvės informacija) aplikacijos prekyvietės arba svetainės, kuri buvo naudota jai įdiegti, pavadinimas bus rodomas šalia „Marketplace“ (prekyvietė). Jei peržiūrite pačios aplikacijos parduotuvės nustatymą, patikrinti aplikacijos kilmės vietą galite šalia „Installed From“ (įdiegta iš).
Kaip iOS pažiūrėti aplikacijos atsisiuntumo šaltinį

Norėdami gauti pagalbos, susisiekite su alternatyvios programėlių parduotuvės arba aplikacijos kūrėju. Tai taikoma ir tais atvejais, kai reikia pagalbos naudojantis aplikacija, kilus problemoms susijusiomis su aplikacija ir kai reikia palaikymo dėl atsiskaitymo. Alternatyvios aplikacijų prekyvietės ir iš jų atsisiųstos programėlės nėra visiškai palaikomos „Apple“.

  1. „iPhone“ atidarykite „Settings“ (nuostatos).
  2. Slinkite žemyn ir palieskite aplikacijos, dėl kurios reikia pagalbos, pavadinimą.
  3. Dalyje „App Information“ (programos informacija) palieskite nuorodą „Get Support“ (gauti palaikymą). Bus atidarytas kūrėjo pateiktas pageidaujamas palaikymo kelias.

Jei su kūrėju norite susisiekti kitu būdu arba iškyla problemų, pabandykite kūrėjo vardą arba pavadinimą rasti internete. Nepageidaujamą aplikaciją visada galite pašalinti.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų