ES sprendimu iMessage neprivalės būti suderinama su konkurentų paslaugomis

Europos Sąjunga sutiko su „Apple“ argumentu, kad „iMessage“ nėra tiek naudojama Europoje, kad reikėtų reikalauti jos suderinamumo su trečiųjų šalių žinučių siuntimo paslaugomis.

2022 m. ES priėmė Skaitmeninių rinkų aktą, kuriame nustatomi tam tikri suvaržymai, kuriuos ji apibrėžia kaip „prieigos valdytojo“ (gatekeeper) paslaugas. Į šių suvaržymų apibrėžimą Europos Komisijos manymu pateko „Apple“ aplikacijų parduotuvės „App Store“ bei žinučių siuntimo paslauga „iMessage“.

Iš pradžių „Apple“ patvirtino, kad jos „iMessage“ atitinka ES apibrėžimą. Tačiau vėliau „Apple“ savo nuomonę pakeitė ir teigė, kad Europoje „iMessage“ yra per mažai naudojama, kad atitiktų ES „prieigos valdytojo“ apibrėžimą. 2023 m. rugsėjį ES reikalavimai keliami „Apple iMessage“ ir „Microsoft Bing“ buvo pristabdyti iki bus išklausyti įmonių argumentai.

„Savo 2023 m. rugsėjo 5 d. sprendime, – rašoma Europos Komisijos dienraščio naujienų ataskaitoje, – „Komisija nusprendė, kad „Apple“ ir „Microsoft“ pateiktı̇̀ prašymai paneı̇̃gti, nusipelno nuodugnios analizės.“

Dabar ES paskelbė, kad baigė tyrimą dėl abiejų šių tarnybų.

Kol kas Europos Komisija nedetalizavo šių paneigiančių argumentų, susijusių su „iMessage“. Sprendime rašoma, kad bus paskelbtos „nekonfidencialios sprendimų versijos“.

„Išsamiai įvertinusi visus argumentus, atsižvelgdama į atitinkamų suinteresuotųjų šalių indėlį ir išklausiusi Skaitmeninių rinkų patariamojo komiteto teiginių, Komisija nustatė, kad „iMessage“, „Bing“, „Edge“ ir „Microsoft Advertising“ neatitinka „paslaugos valdytojo“ apibrėžimo“, - teigiama Komisijos išvadose.

Taigi Skaitmeninių rinkų įstatymas netaikomas „iMessage“. Tai reiškia, kad „Apple“ neprivalės Europoje leisti trečiųjų šalių pranešimų siuntimo aplikacijų naudotojams keistis žinutėmis, siųsti failus ar atlikti vaizdo skambučius iš skirtingų aplikacijų jos „iMessage“ naudotojams.

Vietoj to, „iMessage“ gali ir toliau veikti tik „Apple“ įrenginiuose ir išsaugoti mėlynus ir žalius teksto burbulus.

Kaip ten bebūtų, mažai tikėtina, kad naujasis ES sprendimas pakeis faktą, kad vėliau, 2024 m. „iMessage“ pradės palaikyti RCS, kaip yra paskelbusi „Apple“. RCS yra standartinis pranešimų protokolas, kurį „Apple“ pradėti naudoti ne kartą spaudė „Google“.

„Komisija ir toliau stebės šių paslaugų rinkos pokyčius, jei atsiras kokių nors esminių pokyčių. Sprendimai neturi jokios įtakos 2023 m. rugsėjo 5 d. „Apple“ ir „Microsoft“ pripažinimu paslaugos valdytojais, kiek tai susiję su jų kitomis pagrindinėmis platformos paslaugomis“ - teigiama Europos Komisijos pranešime.

Šios kitos pagrindinės platformos paslaugos yra „App Store“, kur „Apple“ nepasisekė užginčyti ES sprendimo. Nors kompanija teigė, kad ji nevaldo vienos „App Store“, kuri būtų kvalifikuota kaip „paslaugos valdytoja“, o valdo penkias atskiras aplikacijų parduotuves, kurios yra skirtos „iPhone“, „iPad“, „Mac“, „Apple TV“ ir „Apple Watch“ ir, kurios visos veikė tuo metu, kai buvo priimtas pirminis ES sprendimas. Tačiau šis „Apple“ argumentas Europos Komisijos neįtikino.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų