Po tris metus trukusio smukimo „iPad“ pardavimai vėl pradėjo kilti
Trečiadienį „Apple“ paskelbė savo trečio fiskalinių metų ketvirčio rezultatus biržoje kompanijos akcijas kilstelėjusias rekordišku 6% šuoliu.
„Apple“ paskelbė trečio fiskalinių kompanijos metų ketvirčio finansinius rezultatus, kurie beveik visose srityse buvo geresni nei tikėtasi. Per trečią ketvirtį kompanija gavo 45,4 mln. JAV dolerių pajamų — beveik 7% daugiau lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.
Paskelbus sėkmingo ketvirčio rezultatus, kompanijos akcijų kaina šoktelėjo ir viršijo 157 dolerių už akciją (AAPL) ribą. Ankstesnis kompanijos akcijų dienos prekybos kainos rekordas buvo 156,56 doleriai už akciją. APPL kainos piko metu kompanijos kapitalizacija siekė 830 mlrd. JAV dolerių.
Nors „iPhone“ pardavimai lyginant su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu šiek tiek išaugo, kur kas įdomesni „iPad“ pardavimų skaičiai. Pirmą kartą per tris pastaruosius metus „iPad“ pradavimai augo: kompanija pardavė 11,4 milijono „iPad“ ir iš jų pradavimų gavo 4,9 mlrd. JAV dolerių pajamų. Tai 15% kiekinis ir 2% pajamų augimas lyginant su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu. Tikėtina, kad tokių „iPad“ pardavimų rezultatų pasisekė pasiekti įrenginio pardavimų švietimo įstaigoms dėka, kurios savo mokiniams, studentams ir dėstytojams juos pirko urmu.
10,5 colio „iPad Pro“ kompanija išleido tik birželį, tad tik labai nedidelę pajamų dalį atnešė šie „iPad“ modeliai. Tačiau, panašu, kad sumažinta „iPad Pro“ kaina pasirodė teisinga daugeliui pirkėjų.
Lyginant su praėjusiu ketvirčiu (4,1 mln. vienetų) ir praėjusių metų trečiu ketvirčiu (4,25 mln.) „Mac“ kompiuterių pardavimai išaugo labai nežymiai 4,29 mln. vienetai trečio 2017 metų ketvirčio metu, tačiau tai nors ir neženklus bet augimas.
„Apple“ ir toliau gana miglotai kalba apie įrenginių patenkančių į „kitų produktų“ grupę pardavimus. „Kiti produktai“ tai ne tik „Apple TV“, „Apple Watch“ ir „AirPods“, tačiau ir „Beats“ ausinės bei įvairūs laidai. Ši produktų grupė taip pat auga ir lyginant su praėjusių metų trečiu ketvirčiu šiemet išaugo 23 procentais. Paslaugų divizionas, kurio sudėtyje yra „App Store“, „Apple Music“, „iCloud“ ir panašiai, lyginant su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu, išaugo 22 procentais.
Nors „Apple“ neskelbia „Apple Watch“ pardavimų rezultatų atskirai, o slepia juos prie „kitų produktų“ – anot „Apple“ CEO Tim Cook, šio išmanaus laikrodžio pardavimai nuo pernai metų išaugo daugiau nei 50 procentų.
Geriausiai perkamo „Apple“ produkto pardavimai lyginant su trečiu praėjusių metų ketvirčiu išaugo nežymiai nuo 40 mln. vienetų iki 41 mln. vienetų, tačiau gerokai smuktelėjo jei lyginti su praėjusio, antro metų ketvirčio, kurio metu kompanija pardavė 50,7 mln. „iPhone“ pardavimais. Tai nėra kokia nors netikėta tendencija. Įprastai trečio ketvirčio „Apple“ telefonų pardavimų rezultatai yra prastesni nei antrojo, nes artėjant naujo „iPhone“ modelio debiutui daug kas paslepia pinigus stalčiuje laukdami naujo telefono pasirodymo. Tiesa, nėra aišku kokie bus ketvirto kompanijos fiskalinių metų „iPhone“ pardavimų rezultatai, nes kalbama, kad „iPhone 8“ debiutas gali vėluoti, o kai kurių „žinovų“ teigimu ir gana stipriai.
Bendrai „Apple“ pajamos ketvirčio metu augo visame pasaulyje išskyrus Kiniją, kurioje kompanija uždirbo 8 mlrd. JAV dolerių ir tai yra 10 procentų mažiau nei praėjusių metų trečio ketvirčio metu.