Kodėl Apple produktai tokie brangūs?

Tema: Apple

Antradienį, kalbėdamas Goldman Sachs Technologijų ir Interneto konferencijoje, Apple CEO Tim Cook’as kartojosi kalbėdamas, kad „137 milijardai JAV dolerių Apple kompanijos kišenės neplėšo“, kad „Apple linkę patys kanibalizuoti savo produktus kol konkurentai to nepadarė“ ir, kad „Apple gamina pasaulyje geriausius produktus“.

Tačiau Cook’as atsakė į klausimą, kurį daugelis vartotojų užduoda patys sau:

„Kodėl Apple produktai tokie brangūs?“

Norintys, visos 57 minučių transliacijos gali pasiklausyti čia.

Iš pasisakymų išimant visus Apple būdingus „fantastiškas, stulbinantis, nepakartojamas, fenomenalus“ ir t.t. epitetus, atsakymas buvo, kad „Apple neaukoja kokybės vardan kainos“. Cook’as taip pat paminėjo, kad gamybos procesas bent jau dalinai sutvarkytas taip, kad kiek įmanoma labiau sumažinti produkto kainą.

„Vietoje to, kad sakyti, ‘Kaip galima sumažinti iPod’o kainą’, mes galvojame ‘kaip sukurti puikų produktą ir tai padaryti tokiais kaštais, kurie leistų jį mums parduoti žema, 49 JAV dolerių kaina’“, - Apple mąstymo strategiją aiškino Tim Cook’as.

Cook’as taip pat paminėjo, kad apžvalgininkai jau seniai domisi, kodėl Apple nepasiūlo Mac’o už mažiau nei 1000 JAV dolerių.

„Tiesą pasakius, mes ties tuo dirbome, tačiau paaiškėjo, kad puikaus daikto už tiek pinigų mes nepagaminsime. Todėl mes ir nepadarėme jo. Bet mes sukūrėme iPad ir tai yra galimybė pasinerti į nuostabių patyrimų pasaulį už 329 JAV dolerių.“

„Kartais problemą galima išspręsti visiškai kitu būdu“, kalbėjo Cook’as referuodamas į tai, kad pigaus kompiuterio paieškas jie išsprendė ne kurdami tokį patį, įprastą kompiuterį tik pigesnį ir prastesnį (o Apple nekuria prastesnių daiktų), bet sukurdami visiškai naują produktą.

Tim Cook’as apie iPhone didesniu ekranu
„Aš nenoriu pasakyti, kad Apple gamins ar negamins telefono didesniu ekranu. Leiskite man grįžti atgal ir sugretinti tai su PC industrija. Šioje industrijoje konkuruojančios kompanijos, rungėsi tik dviejuose dalykuose: kainoje ir parametruose, kad žmonės galėtų pasakyti ‘mano didesnis diskas’, ‘mano greitesnis procesorius’, ar kalbant apie fotoaparatus - ‘pas ‘mane daugiau megapikselių’.

Žmonės naudodamiesi tokiais produktais turi tik tuos parametrus ir kalba apie juos, jie neturi to ‘nepakartojamo patyrimo’ naudodamiesi daiktu. Tiesa yra ta, kad vartotojai nori geresnių patyrimų (experience) ir jie nori kokybės. Jie nori to ‘Ahaaa!’ momento, kai naudojasi produktu.“

Grįždamas prie ekrano temos, Cook’as pasakė, kad „kai kurie žmonės susikoncentravę ties dydžiu galvodami, kad didesnis - vadinasi geresnis.“ Jis paaiškino, kad yra visa eilė dalykų, svarbesnių už tiesiog dydį, paminėdamas varganą spalvų atkūrimą ir ryškumą OLED tipo ekranuose. "Yra daug ekrano atributų ir kiekvienu jų Apple kruopščiai pasirūpina ir vartotojui pateikia geriausią variantą.“

„Apple ideologija yra: vartotojo patirtis yra visada svarbesnė už kažką, kas gali būti nusakyta skaičiais. Taip, 5.7colio išmanusis telefonas/telefontabletė (phablet) turi gražų didelį ekraną ir keturis procesorius, bet ar tai padaro gyvenimą geresniu? Ir jei ne - nesitikėkite, kad Apple darys iPhone didesniu ekranu vien tam, kad sutriuškintų Samsung specifikacijų sąrašą.“

Apple pelnas

Remiantis „iSuppli“ duomenimis 64GB iPad pagaminti kainuoja 366 JAV dolerių (čia tik gamybos kaštai ir nėra visų kitų, kurie sudaro produkto savikainą). JAV parduotuvėse toks iPad kainuoja 699 JAV dolerių kas reikštų, kad nuo kiekvieno iPad Apple turi apie 48% pelno. Bloomberg duomenimis, matyt įvertinant kitus kaštus prisidedančius prie Apple produktų gamybos, Apple marža yra 39% (2012 metais) tokia pati, kokia buvo 2007 - iki paskelbiant iPhone ar iPad.

Kas link paskutiniu metu sklandančių gandų apie pigų iPhone, tai iš Cook’o pasisakymo aš suprasčiau, kad nors Apple ir yra suinteresuoti pagaminti pigesnį iPhone, tačiau tai nebus, jei bus iš viso, tas pats ar taip pat atrodantis iPhone, tai bus visiškai naujas produktas, kuris nuo šiandieninio iPhone skirsis taip, kaip iPod Shuffle skiriasi nuo iPod nano.

iPod nano ir iPod Shuffle
iPod nano ir iPod Shuffle
Apytikslis skaitymo laikas: 3 minutės.
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūną Blavaščiūną

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas, didelę savo laisvalaikio dalį skiriantis straipsnių „Mac Arena“ rašymui.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*