Ankstesnėje nei iOS 12.3 buvusi klaida galėjo tapti nemaloniu siurprizu

Temos: iOS, macOS

„Google“ kompanijos „Project Zero“ laboratorijos bendradarbė Natalie Silvanovich aptiko „Messages“ aplikacijose skirtose „iOS“ ir „macOS“ operacinėms sistemoms klaidą, kuri gali išvesti iš rikiuotės „iPhone“ ar „iPad“.

Dėl „Messages“ aplikacijoje esančios klaidos, tam tikrų simbolių seka pasiųsta kaip „iMessage“ žinutė gali „sugadinti“ planšetinį „Apple“ kompiuterį ar „iPhone“ ir po tokios žinutės, norint jį grąžinti į darbingą būklę, reikia visiškai išvalyti įrenginio atmintį ir jame grąžinti gamintojo nustatymus.

Silvanovich paskelbė atakos technines detales, tačiau „žudančio“ teksto turinio dar nepaviešino. „Project Zero“ laboratorijos bendradarbė teigia, tam tikros žinutės tekstas įveda į nesibaigiantį persikrovimų ciklą sistemos komponentą Springboard.

Tai nėra pirmoji aptikta tokio tipo „iMessage“ žinutė. Aptiktos tokio tipo klaidos anksčiau tiesiog sulėtindavo „iOS“ įrenginio veikimą ar nulauždavo „Messages“ aplikaciją, bet jų sukeltus padarinius buvo galima pašalinti neprarandant duomenų. Jei „iOS“ įrenginyje, kuriame įdiegta ankstesnė nei „iOS 12.3“ operacinės sistemos versija, buvo gauta tokio tipo žinutė — nelabai ką su tuo įrenginiu galite padaryti be gamintojo nustatymų grąžinimo.

Jei taip nutiko, kad savo įrenginyje nebuvote įdiegęs „iOS 12.3“ ar „iOS 13“ beta versijos bei gavote įrenginį „žudančią“ „iMessage“ žinutę:

  • apsilankykite paslaugoje „Find my iPhone“ ir ištrinkite duomenis įrenginyje;
  • įrenginyje aktyvuokite Recovery režimą ir atnaujinkite sistemą per „iTunes“ aplikaciją. Turėkite omenyje, kad šis veiksmas įdiegs naujausią „iOS“ operacinės sistemos versiją;
  • išimkite iš įrenginio SIM kortelę, išjunkite Wi-Fi maršrutizatorių (arba patraukite įrenginį iš Wi-Fi veikimo zonos) ir pašalinkite įrenginį iš sąrašo.

Kalbant apie „Mac“ kompiuterius, kuriuose esančioje „Messages“ aplikacijoje buvo gauta „iMessage“ žinutė-žudikė — čia viskas paprasčiau. Ši žinutė priverstinai restartuoja vieną iš „Messages“ servisų tad reanimuoti kompiuterio nereikia.

Natalie Silvanovich aptikusi klaidą apie ją informavo „Apple“ ir išlaukusi 90 dienų (laikotarpį, kurio pakanka klaidai ištaisyti ir išleisti sistemos atnaujinimą) — apie aptiktą klaidą paskelbė viešai.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų