Apple paskelbė karą vienai didžiausių šių laikų interneto vėžio formai - reklamoms

Naujoje iOS 9 sistemoje Apple įdiegs mechanizmą leidžiantį Safari naršyklei blokuoti reklamas, tame tarpe ir iššokančias ir leidėjams tai labai nepatinka.

The Wall Street Journal paskelbtoje ataskaitoje rašoma, kad leidėjai didžiai nusiminę tokiais jų laukiančiais pasikeitimais. Turint omenyje iOS įrenginių kiekį pasaulyje ir tai, kad iOS vartotojai daugiausiai pelno iš reklamų atnešanti publika[1] - šis Apple žingsnis pradžiuginsiantis daugelį vartotojų gali atnešti milžinišką nuostolį reklamos industrijoje besisukančiose kompanijose.

Tyrimų duomenimis, vis daugiau vartotojų naudoja reklamas blokuojančius priedus ir pastaruoju metu reklamų blokavimas padažnėjo 41% ir tai reklamos davėjams kainuoja milijardus dolerių.

Keista, kad toks Apple žingsnis - blokuoti internete esančias reklamas sukėlė tiek daug triukšmo. Android vartotojai visada turėjo galimybę gauti root’o teises ir išjungti pasirodančią reklamą, tačiau tai tiek daug rūpesčio reklamos šulams nekėlė.

Šis, Apple iOS 9 mobiliems įrenginiams skirtoje Safari įdiegtas saugumo mechanizmas į naršyklę integruoja JSON, kuriame yra taisyklės (signalai ir veiksmai) skirti tam tikro turinio blokavimui. Dafari JSON failą konvertuoja į kodą, kuris naudojamas visuose resursuose. To pasekoje, net vartotojo paieška internete tampa įslaptinta. Toks apsaugos mechanizmas vartotojui suteikia gerokai daugiau galimybių kontroliuoti nepageidaujamo turinio rodymą, nei tai leidžia įprastos, tam tikslui sukurtos aplikacijos.

Didelė dalis internautų (daugiau nei 90%) yra nepatenkinti, kad rodomos reklamos pagalba yra sekami jų veiksmai internete ir naujoji Apple saugumo sistema, atsirasianti įrenginiuose su įdiegta iOS 9 operacinės sistemos versija ir yra vartotojus pradžiuginsianti, šių dienų interneto vėžį gydanti piliulė.

Apple naujovė leis šią funkciją išnaudoti ir aplikacijų kūrėjams ir pastarieji jau kuria reklamų blokavimui skirtus priedus. Crystal - skirta panaikinti reklamos blokus, iššokančius reklamos langus, automatiškai pasileidžiančius video, nuorodas nukreipiančias į App Store bei nematomus komandinius failus skirtus sekti vartotoją šiam naršant internete. Aplikacijos kūrėjai garantuoja, kad jos aplikacija vartotojams sumažins duomenų sunaudojimą net 53%. Vienas iš The Next Web autorių Owen Williams išbandęs aplikaciją patvirtino, kad ši veikia būtent taip kaip teigia jos kūrėjai.

iOS 9 beta, nepageidaujamo turinio blokavimo priedų skirsnis.

Toks Apple žingsnis gali reikšti, kad didelė dalis internete platinančių reklamas praras tokių reklamų atnešamus pelnus, o Apple gaus naują pajamų šaltinį. Svetainės norinčios, kad jų reklamos būtų matomos pradės naudotis Apple aplikacijos News paslaugomis, kurioje rodoma reklama per Apple iAd sistemą atneša pajamas ir pačiai Apple.

Reklamos blokavimas iOS 9 yra įrenginių saugumo patobulinimo, sustiprinančio aplikacijų iš serverių gaunamos informacijos kontrolę, taps galvos skausmu ir kai kuriems aplikacijų kūrėjams savo aplikacijose rodantiems reklamas. App Transport Security (ATS) funkcija prileidžia tik saugius, per https protokolą pateikiamus susijungimus, https naudoja ne visi reklamos davėjai. Kaip laikiną priemonę, Google savo žiniaraštyje paskelbė penkių eilučių kodą leidžiantį apeiti šį saugumo barjerą, tačiau mini, kad ši priemonė gali būti naudojama tik kraštutiniu atveju. Reikia paminėti, kad tokį saugumo sistemos atjungimą numatė ir pati Apple, nes ten taip pat supranta, kad ne visi naudoja https.


  1. iOS įrenginiai generuoja 75% Google, iš reklamos rodomos mobiliuose įrenginiuose, gaunamų pajamų.  ↩

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Komentarų: 5 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. Ir kas is to jei tik safari tai bus galima, pilnas internetas iskiepiu kurie blokuoja ne tik safari esancias reklamas bet ir bet kurioje narsykleje.
    Ne per seniausiai pakeiciau i uBlock, labai galingas blokatorius, gali pritaikyti tik tam tikram domenui ka blokuoti o praleisti, ten ne tik reklamas gali blokuoti, bet ir tokius skriptus kurie renka puslapio statistika, kad ir google-analytics.com :)
    Gali matyti prie kiek ir kokiu domenu jungiasi puslapis, siuo metu uBlock rodo kad macarena.lt puslapis jungiasi prie 15 domenu

    • Na gal tas, kad anksčiau to iOS skirtoje Safari daryti nebuvo galima, o beveik 90% iOS vartotojų naudoja būtent Safari naršyklę.
      Kai tai leidžia pati aplikacija, joje yra numatytos tokios funkcijos ir nereikia to daryti per kitą galą - tai sunaudoja ir mažiau resursų, ir veikia greičiau.
      Tau DNS request'us rodo neteisingai. Kita vertus koks skirtumas prie kiek domenų jungiasi?
      Šiaip tai nėra sudėtinga padaryti, kad naudojantys reklamų blokatoriųs nematytų svetainėje nieko. Aš taip pat naudoju adblockerius ir į tai jautriai reaguojančių svetainių yra nemažai - vienos tik inkščia, o kitos imasi drastiškų priemonių.

  2. Radioaktyvus

    Dabar nepamenu kuriam puslapyje, bet skaičiau straipsnį apie šitą Safari naujovę ir aš taip supratau, kad ten techninis veikimo principas yra visiškai kitoks, nei visų tipinių "ad-block" add-on'ų.
    A, va radau: http://www.imore.com/ios-9-content-blocking-extensions-explained

Atsakyti Andrius (@SAMas23) Atšaukti atsakymą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų