Technologijų didžiųjų reakcija į kruviną išpuolį „Charlie Hebdo“ redakcijoje

Tema: Naujienos
Je suis Charlie

Technologijų gigantės Facebook, Google ir Apple pasmerkė išpuolį Prancūzijos humoristinio žurnalo „Charlie Hebdo“ redakcijoje.

Technologijų kompanijos, tame tarpe Facebook, Google ir Apple pasmerkė išpuolį įvykdytą Prancūzijos humoristinio leidinio „Charlie Hebdo“ redakcijoje, kurio metu žuvo 12 žmonių, jų tarpe 8 žurnalistai.

Penktadienį Facebook CEO Mark Zuckerberg, savo asmeniniame puslapyje, kviečia priešintis „ekstremistams, kurie bando užtildyti pasaulio žmonių nuomones ir pasisakymus“. „Aš neleisiu, kad taip nutiktų Facebook“, - rašė Mark. „Aš siekiau sukurti paslaugą, kurioje jūs galite laisvai reikšti savo nuomones nebijodami smurto“.

Zuckerberg taip pat atskleidė, kad jis asmeniškai yra sulaukęs grasinimų susidoroti po to kai pasisakė po vienu įrašu su pranašo Mahometo piešiniu socialiniame tinkle. „Pakistano ekstremistai manė turintys nuteisti mane myriop už tai, kad Facebook atsisakė užblokuoti šiame socialiniame tinkle paskelbtą įrašą apie Mahometą, kuris juos žeidė“.

„Mes atsisakėme taip padaryti, nes tikime jog skirtingos nuomonės, net jei kartais jos gali būti įžeidžios, gali pasaulį padaryti geresniu ir įdomesniu“. Daugiau nei 260 000 žmonių „palaikino“ šį įrašą ir juo buvo pasidalinta daugiau nei 24 000 kartų.

Mark Zuckerberg įrašas Facebook tinkle susijęs su išpuoliu Charlie Hebdo redakcijoje

Tuo tarpu Google savo svetainėje patalpino juodą kaspiną ir pasižadėjo per skaitmeninės spaudos fondą žurnalo palaikymui skirti 250 000 €.

Išgyvenę „Charlie Hebdo“ žurnalistai sakė sekančią savaitę išleisiantys naują žurnalo numerį, tačiau daug didesniu nei įprastai - 1 milijono egzempliorių tiražu.

Apple savo Prancūzijai skirtos svetainės pagrindiniame puslapyje patalpino „Je suis Charlie“ (Aš esu Charlie) paveiksliuką.

Šis, „Je suis Charlie“ užrašas, paskutiniu metu plinta kaip lozungas rodantis tylų žmonių solidarumą ir Twitter, Facebook ir Tumblr socialiniuose tinkluose plačiai naudojami #JeSuisCharlie hashtag’ai.

2010 Apple neleido Pulitzer prizo laimėtojo, politinio karikatūristo Mark Fiore aplikacijai patekti į iTunes Store parduotuvę, teigdama jog jos sąlygos draudžia viešų asmenų karikatūrinimą bet kokia išraiška. Vėliau, sulaukusi daug kritikos dėl laisvo nuomonių išsakymo ribojimo, kompanija savo nuomonę pakeitė.

Media kompanijos taip pat vienijasi ir palaiko „Charlie Hebdo“. Guardian Media Group humoristiniam žurnalui paaukojo 100 000 £. Panašiai pasielgti planuoja ir Le Monde, Prancūzijos radijas bei Prancūzijos televizijos kanalai.

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų