iPhone: ir angelas, ir velnias

Temos: Apple, iPhone

Daugelyje pasaulio šalių galimybė telefoninių komunikacijų operatoriui pardavinėti iPhone reiškia daugiau vartotojų ir atitinkamai pinigų.

Japonų kompanijos „Kantar“ apklausos duomenimis septyni iš dešimt Japonijos DoCoMo operatoriaus klientų (66 procentai) juos „išdavė“ ir išėjo pas kitą operatorių dėl vienintelės priežasties: DoCoMo nepardavinėjo iPhone.

DoCoMo iPhone nepardavinėjo dėl paprastos priežasties: Apple neleido operatoriams įdiegti savo programėlių ir savo parduodamus įrenginius žymėti operatoriaus logo. DoCoMo laikėsi savo principų ir nesutiko pardavinėti iPhone iki šių metų liepos, kol pagaliau suvokė, kad tai juos atves prie neišvengiamo pralaimėjimo.

Paskutiniais metais Japonijoje pastebima tendencija kai Apple išstumia anksčiau Japonijoje dominavusią vietinių gamintojų ekosistemą.

Apple sutartys su Kinijos China Mobile, didžiausiu pasaulyje operatoriumi turinčiu daugiau nei 740 milijonų vartotojų, užtemdė šešėlyje tai, kad Apple pasirašė sutartį ir su Japonijos DoCoMo turinčia 61 milijoną klientų ir vieninteliu operatoriumi Japonijoje nepardavinėjusiu iPhone.

Šis kompanijos vartotojų mažėjimas, matyt, paaiškina kodėl DoCoMo žada, kad 40 procentų jos parduodamų telefonų bus Apple iPhone. Japonijoje mobilių telefonų pardavimas be kontrakto yra retas reiškinys, todėl galimybė pritraukti daugiau vartotojų kompanijoms reiškia ir bent du metus garantuotas pajamas.

Tikimasi kad Japonijos DoCoMo per 2014 metus parduos iki 35 milijonų iPhone ir DoCoMo labai stengiasi: ji pradėjo naują kampaniją, kai vartotojai atėję iš SoftBank ar KDDI - operatorių konkurentų, gaus papildomus taškus, kuriuos galės išnaudoti kitų produktų įsigijimui ar serviso paslaugoms.

Naujoji Apple sutartis atrodytų nieko ypatingo - dar vienas operatorius prekiausiantis iPhone, tačiau Japonijoje ji įžiebė konkurencinės kovos kibirkštį. Dabar trys pagrindiniai Japonijos mobilių telekomunikacijų operatoriai DoCoMo, KDDI ir SoftBank Apple iPhone 5S 16GB telefono aparatus su dviejų metų sutartimis siūlo nemokamai.

Rusijoje turinčioje 180 milijonų mobiliųjų telefonų vartotojų padėtis kiek kitokia - trys didžiausi GSM operatoriai Rusijoje atsisakė prekiauti iPhone telefonais, nes Samsung sąlygos daug geresnės. Tačiau Rusijoje iPhone mylėtojams tai nėra didelė problema: iPhone Rusijoje galima nusipirkti tiesiai iš Apple Rusijai skirtos svetainės, taip pat planuojama atidaryti oficiali Apple Store parduotuvė, bei yra visa eilė oficialių Apple technikos platintojų. Vienas jų Maxim Nogotkov priklausantis, antrasis pagal dydį mobilių telefonų prekybinis tinklas Rusijoje „Svyaznoy“, turintis virš 3300 parduotuvių šalyje kurias kasdien aplanko virš 1,6 milijono lankytojų.

Lietuvoje iPhone oficialiai prekiauja tik vienas GSM operatorius, tačiau ir kiti Lietuvos operatoriai stengiasi iš kur nors gauti iPhone aparatų, bent jau pigiausių modelių, ir juos pasiūlyti savo vartotojams.

Žymos
Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų