LA mokyklos Microsoft parodė špygą

Temos: Apple, iPad
iPad Švietimas

Antroji pagal dydį JAV mokyklų sistema savo studentams, iš Apple, perka iPad’ų už 30 milijonų JAV dolerių.

Los Angeles Times praneša, kad anoniminiu balsavimu buvo pritarta projektui, kuriuo bus įsigyjami iPad su iš anksto juose įdiegta švietimui skirta programine įranga. Vieno tokio iPad kaina 678 JAV$.

Įsigyti iPad bus naudojami 47-ose Los Angels švietimo įstaigose. iPad buvo pasirinktas po to, kai mokiniai, studentai, mokytojai ir dėstytojai prabalsavo už iPad, kaip aukščiausios kokybės planšetinį kompiuterį šiuo metu esantį rinkoje.

Šis kontraktas yra tiek reikšmingas, kad Microsoft įsikišo prašydamas, persvarstyti savo sprendimą ir pagalvoti apie daugiau nei vienos rūšies įrenginį argumentuodamas savo prašymą tuo, kad versle daugelis naudoja Microsoft platformą ir būtų gerai studentus su ta platforma supažindinti. Tačiau atsakingi asmenys pasakė, kad iPad yra aukščiausios klasės produktas ir būtų negerai, kai kurių studentų prašyti naudoti kitus, prastesnius įrenginius.

Augant iPad populiarumui, šių įrenginių įsigijimas švietimo institucijose tapo labai populiarus ir JAV iPad jau pakeičia tradicinius PC mokyklose ir universitetuose.

Kai kurios, kitos JAV mokyklos, kurios negali savo studentams nupirkti iPad reikalauja, kad prasidėjus mokslo metams studentai turėtų savo iPad.

Įdomu, kada mūsų švietimo ministerija bent kiek suzgribs dėl mokyklų tinkamo kompiuterizavimo ir mokytojų paruošimo. Negaliu pasakyti apie visas mokyklas, tačiau ten kur teko matyti… tai tiesą sakant, tokius kompiuterius kokie stovi ten aš jau seniai esu išmetęs ir net išmetęs tuos, kuriuos įsigijau po jų. Mokyklose neretai reikalaujama, kad mokinai paruoštų prezentacijas ar atneštų namų darbus atspausdintus spausdintuvu ir paruoštus naudojant kompiuterį, manydami, kad kiekvienas namie jį turi, bet pačios nesugeba jais apsirūpinti. Jau nekalbant apie tai, kad visos eilės mokytojų, net dėstančių informatiką, kompiuterių žinios yra pradedančio naudotis kompiuteriu lygio. Mokyklose reikalaujama naudoti Microsoft produktus, nors man bendraujant su Švietimo ministerijos atstovais, šie vienbalsiai tvirtino, kad mokykla negali reikalauti naudoti Microsoft produktų. Informatikos programa paruošta taip, lyg vaikai nebūtų matę kompiuterio… Mano sūnaus bendraamžis draugas, gyvenantis Škotijoje, mokykloje, per informatikos pamokas jau susipažinęs su programavimo pagrindais, o pas mus vaikai mokosi atidaryti aplikaciją ir ten nupiešti kokį nors rutuliuką (kalbu apie 14-likmečius).

Pasidalinti straipsniu:

Apie Ramūnas Blavaščiūnas

Fotografijos, geros technikos ir kavos mylėtojas

Komentarų: 4 | Ačiū, kad rašote lietuviškai

  1. As tai galvoju, kad vaikai turi pirma knygas ismokti vartyti, mokintis rasyti. Musu laikais kompiuteriu is vis nebuvo, berasciais nuo to nelikom. Paskiau atsiras problema priklausomybe nuo tokiu technologiju. Va kai is mokinuko tampa studentu tada tokios technologijas verta naudoti, kaip pagalbine priemone.

  2. Iš esmės Lietuvoje viskas remiasi tiesiog į pinigus. Yra daugybė moksleivių, kurių tėvai tiesiog neišgalėtų nupirkti planšetės savo atžalai. Juk netrūksta pavyzdžių kai ir knygų be paramos neišgali vaikams nupirkti. O kur dar mokykliniame amžiuje patyčios - žiūrėk neturėsi, tai jau ir šioks ir toks bus. Vienu žodžiu mintis labai gera, ir mano manymu ypač tokios šalys kaip Lietuva, turėtų kuo stipriau brautis į skaitmeninę erdvę (aš visom keturiom už skaitmeninius vadovėlius) - taip ir ilgainiui pigiau (žvelgiant iš visos valstybės pusės) bei sudaroma terpė pažangai. Tačiau čia be valdžios visuotinės paramos švietimo įstaigoms ir moksleiviams arba labai dosnių (ir šiuo atveju manyčiau protingų) verslininkų pagalbos ši mintis bus pas mus įgyvendinta ne tuoj.

    • Manau, kad pinigai yra varanti ar stabdanti jėga ne tik Lietuvoje ir išties yra daug svarbesnių socialinių problemų nei iPad'ai mokyklose, bet sąstingis švietimo sistemoje (kalbu apie mokyklas, nes nežinau kokia dabar situacija universitetuose) tikrai nesuteikia vaikams geresnio išsilavinimo ir gebėjimo koja-kojon eiti su savo bendraamžiais kitose šalyse.
      Problemų yra visa virtinė:
      -tai ir mokytojų paruošimas taip, kad mokytojas (kuris, matyt, mano bendraamžiams Sovietų laikais mokykloje dėstė visuomenės mokslus) dabar dėsto informatiką ir, matyt, slapta meldžiasi, kad tik vaikai kokio gudresnio klausimo neužduotų;
      - reikalavimas naudoti Microsoft produktus, nes mokytojai kitų nežino (mažai žino ir Microsofto, beje), tačiau tie produktai taip pat kainuoja, o švietimo nuolaidų jiems įsigyti mokyklos nesuteikia.
      ir t.t.
      Vadovėlių bei kitos mokslui reikalingos medžiagos perkėlimas į elektroninę erdvę išspręstų visą eilę problemų:
      - vadovėlių medžiagą galima būtų greičiau atnaujinti;
      - testus būtų patogiau tikrinti, atlikti bei jie būtų saugomi serveryje ir juos galėtų peržiūrėti tiek mokiniai, jų tėvai ar mokytojai. Dabar dažnai testai būna surenkami, liekas pas mokytojus, o mokinys net nežino kodėl gavo vieną ar kitą įvertinimą ir kokios klaidos buvo padarytos.
      - elektroniniai vadovėliai leistų su kai kuriais dalykais susipažinti interaktyviai, o ne iš abejotiną vertę turinčių paveiksliukų
      - nereikėtų spausdinti popierinių vadovėlių ir jų saugoti.

      Manau, jei būtų labiau stengiamasi įsisavinti EU lėšas švietimui, bei pridėjus šiek tiek noro bei užsispyrimo iš švietimo ministerijos pusės - situacija ženkliai pasikeistų į gerą pusę.

Parašykite komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus viešinamas. Būtini laukai pažymėti *

*

Į viršų